Bæredygtighedsansvarlig

Brænder du for bæredygtighed, og har du evner og lyst til at vise vejen i en ambitiøs virksomhed i rivende udvikling? Har du solid erfaring med at tænke og implementere bæredygtighed i hele virksomhedens livscyklus? Arbejder du metodisk og struktureret med databehandling og dokumentation, og kan du samtidig formidle data til kolleger og motivere på tværs af virksomheden?

Så har du nu muligheden for at få en central rolle i transformationen til en grønnere omstilling i MinAltan – beliggende på Frederiksberg.

Grøn transformation i MinAltan

MinAltan arbejder for, at beboere skal have adgang til udeliv og natur i fremtidens store metropoler. Det skal gøres med tanke for jordens sparsomme ressourcer, i forenelighed med naturen og til brug for fremtidige generationer. Derfor søger MinAltan nu en bæredygtighedsansvarlig, som skal være med til at transformere virksomheden til en ambassadør for grøn omstilling. MinAltan har lagt en ambitiøs bæredygtighedsstrategi, som har overordnet fokus på grønt miljø og sociale forhold. Et vigtigt element i strategien, som allerede er søsat, er arbejdet med at opnå en Cradle-to-Cradle certificering. Strategien betragtes som levende og du får derfor stor indflydelse og medbestemmelse herpå, som den drivende kraft bag strategien.

Jobbet indeholder følgende ansvarsområder:

  • Undersøge og definere mål for bæredygtighedsstrategien
  • Sikre at strategien eksekveres i hele virksomhedens livscyklus og samtidig går hånd i hånd med forretningen
  • Videreudvikle bæredygtighedsstrategien i takt med at vidensniveauet stiger
  • Motivere, engagere og løfte vidensniveauet blandt dine kolleger i virksomheden.

Du vil få en vigtig rolle i at drive, udvikle og formidle transformationen internt og eksternt i samarbejde med virksomhedens chef for jura, HR og IT – og en tilknyttet studentermedhjælper.

  • Kontorartikler, IT-udstyr, sodavand, the/kaffe m.m.
  • Gaver og forplejning af kontorets gæster til større møder og arrangementer
  • Småindkøb til kontoret samt hjælpe med at optimere og indrette kontorets fællesarealer

Dine faglige og personlige kompetencer

Vi søger således for MinAltan en person, der har erfaring med bæredygtig transformation i hele virksomhedens livscyklus. Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse og har måske 3-5 års erfaring fra en lignende stilling eller tilsvarende projekter. Det kan være en fordel, hvis du kender til byggebranchen, men det er ikke et krav.

MinAltan ser bæredygtighed som en opgave, der skal løftes i fællesskab. De er derfor nu på udkig efter dig, som har brænder for den grønne omstilling og har evnerne til at drive og formidle projektet.

  • Du har forståelse for strategiske potentialer og risici, samt hvordan man skaber forretningsmæssig værdi med bæredygtighed
  • Du har erfaring og interesse i analytisk databearbejdning
  • Du formår at strukturere data samt at formidle kompleks information til dine kolleger og til eksterne parter
  • Du evner at rapportere både internt og eksternt
  • Du har en interesse i det produktionsvendte ift. forbedring af materiale og processer
  • Du tager ejerskab for processerne og har gennemslagskraft
  • Du er diplomatisk og anerkendende og har en motiverende tilgang til andre mennesker
  • Du er struktureret, og du sætter en ære i at følge opgaverne helt til dørs – og samtidig formår du at holde overblik og se helheden
  • Du er imødekommende og har lyst til at være en del af teamet og deltage i det sociale i virksomheden
  • Du er løsningsorienteret og kan skære igennem, når der er brug for det.

Om MinAltan / MinGruppen

MinAltan er en førende dansk altanvirksomhed, der på ganske få år har vundet indpas på store dele af det danske altanmarked. Vi værdsætter en høj faglighed, sikre kvalitetsløsninger og elegante, enkle altandesigns.

MinAltan er en totalentreprenør, og vi leverer fulde entrepriseløsninger, hvor vi assisterer vores kunder med alt lige fra ansøgningsprocessen og byggetilladelser til den færdige altan. Vores kunder er primært ejer-, lejer- og andelsforeninger i København og på Frederiksberg.

MinAltan blev etableret i 2008, sidenhen er flere Min-virksomheder kommet til – samlet under navnet MinGruppen. MinGruppen består af MinAltan, MinElevator, MinRådgivning og MinPlatform og er i dag én af Danmarks førende leverandører af altaner, energioptimerede vinduer og døre samt elevatorer til eksisterende- og nye etageejendomme.

Vi er en sund og velfungerende organisation, hvor alle ca. 100 medarbejdere (65 montører og 35 funktionærer) arbejder engageret og kvalitetsbevidst.

Vi har kontor på Frederiksberg, og vi arbejder ud fra en ambitiøs vækststrategi, der bl.a. involverer bæredygtighed og et sundt og inkluderende arbejdsmiljø.

MinAltan inviterer alle med relevante kvalifikationer uafhængigt af køn, seksualitet, herkomst, politisk ståsted mv. til at søge.

MinAltan tilbyder

Som medarbejder i MinAltan vil du opleve, at der gives gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Virksomheden værdsætter en uformel omgangstone og har jævnligt sociale arrangementer, som er med til at skabe en god stemning på kontoret.

Du tilbydes et attraktivt og udfordrende job med stor mulighed for at påvirke tingene i en organisation med en professionel indstilling og et højt fagligt niveau.

MinAltan har stor fokus på balancen mellem arbejde og fritid, og der er fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde. Du kan vælge at være en del af den lækre frokostordning fra Meyers, og derudover har MinAltan en fordelagtig aftale med Fitness World samt en attraktiv sundhedsordning gennem Tryg.

MinAltan inviterer alle med relevante kvalifikationer uafhængigt af køn, seksualitet, herkomst, politisk ståsted mv. til at søge.

Stillingen tiltrædes som fuldtid.

Interesseret?

Landau Headhunting varetager rekrutteringsprocessen og forbeholder sig muligheden for at indkalde kandidater inden ansøgningsfristens udløb d. 15. april.

Søg stillingen her. Vi glæder os meget til at høre fra dig.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Olivia Agnes Aalbæk Jensen fra Landau Headhunting på mobil: + 45 2554 2785.